Friday, June 11, 2010

Dilema catatan xpdc kemboja

dah lama aku tak update catatan xpdc ke kemboja......bukan aku tak nak update tetapi setiap kali aku nak menaip setiap kali itulah hati aku macam resah dan ade seuatu yang menghalang jari2 ni untuk meneruskan kerjanya.....kenapa?...mengapa.....apa yg menghalang.....macam2 bentak hati ku memberi alasan.

apabila idea2 menarik hendak dimasukkan aku akan tergambar memory yang tidak berapa baik pada pandangan peribadi terhadap kengkawan.......catatan2 ini aku rasa perlu dimasukkan juga untuk kita sama2 ambil iktibar bukan untuk ikut...kalau dah terikut dan tak ada daya kuasa nak menghalang .....benci dalam hati dah dianggap selemah2 iman.....agaknya aku kategori yg tu kot....dan yg paling ditakuti silap2 dah tak de......astagfirullahalazim.....

aku serba salah...nak ceritakan takut terbuka aib orang....cerita plak macam aku ni baik sangat......kg kalu cerita nak tapis ke tidak....tak tapis kg dah jadi macam xxl 18g.....semuanya menjadi perbahasan dalam diri.......masing2 dengan alasan dan fakta....walhal aku dok berbahas dalam kotak pemikiran dan hati yang sama.....tetapi aku benar2 buntu untuk menghasilkan keputusan yg terbaik atau cara yg sebaiknya sebelum aku tulis pada dada blog ni.....blog ni dikongsi oleh ramai orang.......tak pasal2 jadi fitnah....orang nak fitnah aku tak de hal....tapi kalu dah masuk orang lain....silap gaya aku plak yg share dosa......dosa sendiri pun payah nak tanggung apatah lagi dosa orang lain......adus.....

aku mencari2 jugak rentak untuk memulakan catatan tu....setelah diamati dan direnung....rasanya mungkin lepas bulan 8 baru aku bleh update dikeranakan kesibukan aku melayan student n customer yg tak henti2.......alhamdulillah rezeki kali ni mudah plak.......syukur....dan aku berharap syukur ini dipanjangkan Allah walaupun kurang dapat rezeki....amin

dalam minggu ni sebenarnya aku memang sibuk sangat.....dengan kursus di hotel citrus jalan raja laut (cow kit) bagi pembangunan COS atau module oleh pihak latihan. selama 3 hari jugak. dapat le berjamu mata melihat geng2 arab lubnan yang juga berkursus disitu yg ditaja oleh kerajaan malaysia. Memang perempuan2 mereka cantik luarbiasa......tinggi lampai.....hidung mancung dengan alis mata yg tebal......bentuk badan yg memang cukup menawan dan segala macam perkataan yg cantik ler.....termasukler kengkawan perempuan yg berkursus sama mengakui kecantikan rupa paras minah2 arab ni........tapi.......he he secantik2 arab ni kalu dah tua lain lak jadinya.......dia jadi macam gemuk pendek la pulok....ha ha ha.....dan mengikut kata member yg pernah berkhidmat sebagai nurse dibelah negara teluk.....lebih baik cari orang melayu jugak.......kalu tidak nyesal je.......he he bab tu korang tanya la sendiri kenapa bila cari pasangan ni cari yg sama bangsa......senang....esok lusa tak banyak masaalah......(pengalaman hidup yg singkat ni mengajar agar jangan rambang mata dan segala rambang2 yg lain....keh keh keh)


No comments: