Thursday, January 20, 2011

baru ada mood

salam....
dah lama aku tak menulis dalam blog ni......start dari hujung tahun lepas bulan dis hingga lah nak abis bulan januari ni.....ade je hal dari menghalang aku nak menulis..... macam2 alasan......sibuk, penat, malas, tak de mood, tak de gerak dan berbagai sabit, sebab dan akibat lagi.
mulanya aku penat juga menaip memalam buta pada pertengahan bulan dis lepas menceritakan pengalaman aku beriktikaf dibeberapa masjid di kelantan seperti masjid nilam puri dan danau tok uban di tanah merah.....tetapi bila wifi (jiran) lost signal......lesap gitu je catatan aku......aduh ni ler yg dinamakan tak berkat kalu cilok wifi orang.....he he

bulan ni aku nak kisahkan skit je mengenai aktiviti aku.......start bulan disember hari tu aku dah berkursus di TWI kota damansara.......memang menarik....tetapi ye lah badan dah makin tua....kederat dah kurang mana la larat nak pulun sakan cam masa 20an dulu....he he sedo plak diri tuh....tapi bila tengok pompuan rasa cam umur tu 20an pulak balik......aummm.....

dan bila dah penat berkursus kadang sampai malam dan 6 hari seminggu membuatkan aku tak dapat consentrate jadual harian aku......yg aku sedar bila badan dah makin berat rasa.....rupa dah lama tak excersize.......aduh mula la lenguh sana-sini.....

kemudian apa yg diusahakan beberapa bulan ni tak menampakkan keberhasilan......macam2 yg aku buat nak cari duit lebih konon......tangkap gambar, upload dalam mudah.com.....iklankan rumah dan harapkan komisen jualan......last2 1 sen pun tak dapat dari owner.....padahal kalau kira 5% je aku bleh dapat dekat rm10k-rm15k. ini yg dikatakan kalau sudah rezeki.......carilah....usahalah.....Allah juga yg menentukan hasilnya......

kadang aku pikir hasil ni macam orang mancing juga......ikan kalau terlepas mesti aku apply skill yg salah. so aku kene blajau lagilah bab selok belok jadi ajen hartanah ni.....dan 2-3 kali asyik terlepas je......orang kata pengalaman menjadi guru sebenar pada hidup kita......he he

No comments: