Friday, April 30, 2010

plagiat

hari ni merupakan hari yang menguji kewarasan dan kesabaran hati......apataknya.....hampir semua soalan aku dicuri dan diplagiat (copy n paste) dan dipresentkan atas nama member sebelah.......bukan tu sahaja soalan ptk lama aku tu ditiru bulat2 tanpa minta izin dan diluar pengetahuan untuk dihantar kepada panel pemurnian ptk.......kemudian bila masa present dia memberi seribu alasan untuk tidak hadir konon2nya sibuk dengan persiapan 5s.....tak pasal2 aku plak kene panggil untuk murnikan......mula2 aku ingat kene soal pasal soalan aku ....last2 bila perhatikan betul2 rupa2nya soalan yg dimurnikan adalah soalan lama aku dan segala kesalahan diletakkan atas aku.....kemudian panel menuduh aku copy n paste soalan lama ....memang la copy n paste sebab bukan aku yg buat....member tu yg tiru dan declare dia yg buat....yg baculnya kenapa dia tak hadir masa sessi pemurnian kenapa panggil aku.........astagfirullah alazim......memang zalim betul kawan ni.......aku dah lama kenal dengan member ni........memang jenis makan kawan......tapi nak buat macamana allah dah letakkan aku duduk satu opis dengan dia......dulu plak berkongsi pc....segala maklumat dan keje aku dia bleh tengok dan baca......

yg bangangnya bos aku yg gemok gedempol tu........tak tahu nak membezakan org buat keje dengan kaki bodek n ampu.......macamana punya hujah...mati2 dia pertahannkan member aku ni.......walhal aku tau sangat member aku ni pandai belakon je....keje ?.......dia suka menngunakan orang lain demi kepentingan peribadi.....lantak lah......kalau dah tu cara hidup dia...nak buat camana takkan kita nak dakwah plak.......sapa aku yg jadi orang kebencian bos nak tegur?.......

yg aku risau ialah member aku ni sekarang bertanding untuk jadi ketua pemuda umno ditempatnya........apa lah nak jadi pada pemimpin persatuan yg mendakwa memperjuangkan bangsa ni kalau kalangan pemimpinnya dipenuhi oleh mereka2 yg hanya mementingkan perut sendiri dari orang ramai?.......

camana pun aku cuba kawal diri......hidup didunia ni kene banyak sabar.....kene ingat Allah banyak2....semua ni ada hikmah........hari ni orang curi mende aku mungkin dulu aku ade curi barang orang....so kene redo lah.........apa hak aku.......aku tak de hak....semua ni Allah punyer.......dia nak amik ke dia nak plagiat.....giatmara.....terpulanglah padanya sebagaimana hendak dilakukan.......aku hanya mohon kepadanya agar jangan terlupa dan terlena dari resam hidup yang bergitu banyak liku-liku ini ........

No comments: