Sunday, April 11, 2010

trip duri

lubuk padang pancing aku...he he

http://maps.google.com.my/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=3.01607,101.274805&spn=0.019542,0.043774&t=h&z=15

dalam sibuk2 aku minggu ni sempat jugak amik tempahan bawak customer pi p ketam......mula2 ingat maleh ler nak amik......disebabkan aku ni tention melayan soalan ptk ni.......mula la nak carik cara nak lepaskan tekanan....sib baik aku nak pi mancing....buatnya nak pegi dangdut atau adjust awek lagi naya........dari buat mende bukan2 baik aku bawak orang pi mancing.........ade gak masyuk skit ....kurang2 lepas ler buat duit minyak moto aku nanti....he he

sebelum tu aku dah bagitau kat customer ........kalau boleh jangan ler turun malam.....dia bersungguh2 nak jugak turun mlm disebabkan dia ni peniaga ....siang meniaga ....mlm baru ler buat aktiviti riadah ni...he he

mlm sebelumnya hujan turun lebat sungguh......sampai banjir kawasan bawah ....area BBK dan jalan menuju ke rawang.......nak pegi nsk pun tak dapat untuk beli umpan.

lebih kurang pkl 10 mlm aku sampai di jeti......dlm setengah jam sham (customer) pun sampai dgn kengkawannya.....aku cakap ler bot ni tak de lampu.....so mintak maap bebanyak ler......dia pun membebel ler almaklum org mniaga ni kengkadang cerewet.......bila dengo rungutan dia aku pun terpaksa hati2.....orng cam ni kene layan baik2...sebab dia sorang yg lain akan ikut mood yg sama....so kene hati2 lah...

sampai di lubuk boya hitam .....lubuk starcruis.....lubuk lalaun bot....ikan payah nak menjamah umpan....aku pun sentuh ler air sebab nak rasa suhu......em sejuk...sebab ler ikan payah nak mematuk.......aku mula la risau......customer dah ler cerewet......ikan pun cerewet jugak......adus camana ni......nak rapat sangat dengan sangkar nanti bot peronda marah.....

lepas pusing2 sangkar 4 sg lima ......aku parking dekat lubuk tengah2 diantara sangkar 3......biasanya kaw ni banyak duri......jam dah tunjuk pkl 3 pagi......ikut perkiraan aku ikan akan makan awal subuh lebih kurang pkl 5-6 pagi.......

entah macamana ikan mula nak makan.......mayong sebesar lengan dan peha mengamuk.....aku rasa balik air....ha dah start panas......agaknya air pasang membawa air dari luar selat masuk kedalam........kami berpesta mayong kali ni.......tak menang tangan......pancing aku yg dicacak dua....kengkadang melengkung bersama2......bunyi drag berdesing dah macam bunyi enjin hang dirll aku........customer yg tadinya suram dah naik seram.....riang gembira......aku rasa depa tak pernah berpesta macam ni......lantak ler korang janji happy.......kegembiraan kengkadang tu ada nilai yg perlu dibayar fikir aku......almaklum aku cas rm 100 sorang......tu kalu pegi pasar....kurang2 kene bawak balik 13 kilo .......tapi mana nak sama menarik ikan tak putus2 dengan bayau duit beli kat pasar....he he

pagi aku balik dengan senang hati......alhamdulillah......rezeki aku n customer murah kali ni walaupun air tak berapa baik........

No comments: