Sunday, January 8, 2012

logo illuminiti simbol kebenaran

logo pupular golongan illimuniti mata satu berlatar belakang piramid dibelakang atau dikelilingi segitiga
dalam blog saya ini penulisan saya lebih kepada hal2 yang remeh dan santai....saya tak suka isu2 yg berat dan serius....kalau perkara itu serius pun saya akan membawa jalan cerita kepada dongeng atau khayalan.......he he

kali ini saya mahu mengutarakan teori yg agak serius.......berkaitan logo golongan illuminiti atau golongan yg didakwa sebagai penyokong dajjal akhir zaman......pandangan saya pula adalah berlainan........kita boleh melihat sesuatu perkara dari berbagai pandangan dan perspektif berbeza dengan syarat kita harus terbuka atau fikiran kita bisa untuk memahami sesuatu perkara itu dahulu.......saya pernah berkongsi pendapat dengan seorang sahabat yg mana dunia ini adalah sama yg berbeza alam ialah tentang pemahaman dan perbezaan pandangan menyebabkan kita boleh memasuki beberapa alam....yg dimaksudkan alam ialah pandangan dan pemahaman kita pada sesuatu ilmu atau tafsiran kita pada mesej yg diterima.......sukar untuk difahami.....ha ha terpulang....blog ini adalah luahan hati saya ....dan untuk saya......kalau ada orang lain yg baca serta tidak dapat memahami....saya tak dapat bantu....he heh

pendapat saya berkaitan simbol atau logo puak illuminity ini yg terkenal dengan satu mata dan ada segi tiga seperti piramid itu adalah simbol asas bagi puak ini yg didakwa sebagai pengikut dajal dan yg akan menghancurkan dunia......adakah benar?.........apabila saya melihat dari konsep ketuhanan.......sekali lagi saya tekankan bahawa ini adalah pandangan saya sendiri tidak merujuk dgn mana2 hadis atau firman atau fakta dari mana2 buku dan kajian saintifik secara ilmiah........saya melihat bahawa lukisan mata itu adalah simbol kepada melihat....memandang......atau musyahadah ,melihat atau penyaksian ....@ naik saksi.....dengan pandangan batin dengan mentauhidkan bahawa hanya ujud Allah semata2........kias kepada kisah nabi musa ingin melihat wujud Allah dengan sebenar2nya........dan bentuk 3 segi itu bukanlah pyramid melainkan bukit tursina .........sila baca dahulu tentang kisah nabi musa berkata2 dengan allah untuk dapat melihat Allah bagi membuktikan pada kaumnya tentang ujud Allah dengan sebenarnya........kesimpulannya pada logo tersebut.........peristiwa musa(aku) melihat Allah dibukit thursina....

bukit thursina di mesir

saya yidak mahu menghuraikan dengan lebih detail kisah nabi musa dan bukit thursina.....kerana pandangan kita mungkin berbeza.........tetapi saya lebih tertarik dengan puak2 ini yg menimbulkan simbol ini diakhir zaman dan dengan begitu banyak fitnah yg mengatakan mereka adalah pengikut dajjjal.....persoalannya ......adakah benar? sekiranya bukan bagaimana?...........saya mula kagum dengan mesej yg cuba disampaikan oleh puak2 ini hampir beribu tahun lamanya dengan mengenang kembali peristiwa nabi musa dan bukit thursina.....inilah ilmu tingkat tinggi dan asas ilmu tauhid bagi pencari2 kebenaran.....dan intipati perbahasan kalangan peminat ilmu tasauf.........dan kemungkinan juga ia adalah ilmu yg digunakan untuk keduniaan.........hingga kini para saintis tidak dapat menghuraikan teknologi dan keupayaan pembuatan pyramid di mesir..........dan kita hanya disogokan dengan tafsiran mereka pada simbol2 yg dipahat didalam piramid itu ikut kefahaman mereka tanpa kita mahu untuk mentafsirkan sendiri mengikut bidang ilmu yg kita pelajari.........saya hampir merumuskan bahawa kaum yg membawa simbol ini atau panji2 mata satu ini kemungkinan terbahagi 2.......pertama ..... mereka yg membawa simbol ini yg tidak faham tentang konsep tauhid dan dibawa kearah dunia.....kedua mereka yg tahu tentang konsep tauhid pada simbol itu dan mengikut apa yg diajari oleh nabi musa........

bersambung.......(terpulang ler pada saya nak sambung ke tidak)....he he

No comments: