Tuesday, February 2, 2010

demam



semalam aku dah terpaksa amik mc.....apataknya kene cirit-birit sampai lemah abis sendi lutut......sebelum tu dah pi klinik panel untuk ambil ubat........dia punya sakit perut sampai ke hulu hati.....tak tau nak cakap punya le pedih.........malamnya pulak dah tak leh tido........kene plak demam komdian baru subuh tu baru boleh lelapkan mata..........pagi lebih kurang pukul 8 aku sms kat bos bagitau hari ni mc sebab cirit birit........pukul 9 baru pegi klinik almaklum badan tak berapa rasa segar lagi........sampai klinik doktor bagi mc satu hari......aku pun bukan nak mc sangat.....tekad dan azam tahun ni nak elak mc......tapi apakan daya kita hanya mnerancang tuhan juga yg menentukan.......bulan jan ni aku berjaya untuk tidak mengambil mc tetapi kejayaan aku hanya sementara sahaja bila masuk bulan feb kene cirit birit........duduk rumah pun tak bleh buat apa2.......baring n tengok tv.........makan pun bubur je.......tekak nak makan macam2 tapi bila dah masuk dia keluo balik......adus.....perut dah sezen agaknya almaklum sebelum ni dok pulun macam2.......aku dok pikir gak apa yang aku telan sebelum ni ........tak payah le tunggu doktor diagnosis......sebab aku ni suka diagnosis sendiri....he he....aku dok pikir2 kemungkinan aku makan biskut masa atas bot n tangan tak cuci bersih selepas pegang umpan atau makan sambal belacan dan ulam salad di kantin tempat kerja pada isninnya......bila tel dengan john dia kata tak de plak orang2 yg makan dikantin sakit perut.....so soheh ler sakit perut aku ni disebabkan makan biskut masa atas bot.......untuk nak keringkan tangan aku capai je kain buruk di atas lantai bot sebelum suapkan makanan dalam mulut......adus sekarang ni perut buat demo untuk reject isi perut........padan ngan muka.........so dapat ler satu ilmu n pengalaman......lepas ni nak makan make sure tangan kene bersih betul........

4 comments:

New Skool said...

tuan, kena banyak belatih supaya badan jadi sihat...

P1E said...

den dapat petua cirit birit ni kene latih ngan banyak makan baru otot perut tu kuat kot he he

Unknown said...

telan pil chi kit tek aun 2 botol.

Insyaallah okay.

P1E said...

tq kj....he he