Friday, February 12, 2010

sambungan thailand-kemboja pt2

lepas mencekik nasik sampai 2 pinggan setengah dengan lauk2 yg aku anggap paling besh dalam idup......(tomyam ori, telur dadar, kailan ikan masin, udang goreng tepung) yg harganya hanya 150 bath atau rm 15 hinggit je duit kita.......sampai sekarang aku dok ingat kat tomyam dia tu......he he termasuk le awek pelayan yg cun tu.......buat jamu mata je ler......jangan lebih2 kang naya nanti..........

kami meneruskan perjalanan ke chumpon destinasi atau chekpoint yg paling hampir kami kira sebelum memasuki bangkok.......ikut kata org lama nak masuk bangkok bukan calang2 kalau kali pertama masuk memang boleh sesat dlm 2-3 jam....tu standard......aku mula cuak.......maleh betul bab jem2 ni fobia pasal jem tu ler sampai aku sangup pakai moto berhujan panas utk pegi kerja.......biar demam kena hujan jangan kene jem.......


selepas melalui .............adus tention!!!!! banyak catatan aku sebelum ni dah hilang tu yg hilang mood tu.......


ok lah selepas melalui daerah surathani mengikuti jalan 41, melewati phumpin, lang suan, dan masuk ikut jalan no4.....kami tiba di bandar atau pekan chumpon lewat pukul 11 mlm.....masing2 dah kepenatan.....perut dah lapo tahap gaban dah.......paling akhir kami makan masa kat patthalung tadi........apa2 hal kami chek in di hotel sri chumpon dengan kadar 300 bth atau 30 hinggit duit kita.....aku syer bilik ngan mr cool so dapat ler cost lebih kurang sorang 15 hinggit je......



lepas check in perut dah makin berbunyi.......lepas bincang2 masing nak merayau sendiri .....almaklum mengikut fatwa dari org lama aktiviti malam adalah bebas dan masing2 punya haluan (paham2 je ler) aku ni yg dah tak sabo pakat2 ngan mr cool n ayahanda untuk cari kedai makan muslim.......lepas pinjam keta dari mr riep kami pun pusing2 ler pekan tu....dah dekat 1 jam pusing semua kedai makan tutup....kedai ayam banyak ler tapi kalau dah lapo ayam pun dah tak nampak lawa...he he......kami singgah di kedai makan kaki lima berdekatan dgn hotel......



bila sampai dari jauh dah nampak daging babi @ khinzir terpampang......bau hanyir bercampur tengik minyak goreng dia dah menusuk2 idung aku ni......terus rasa loya membuak2 dalam tekak ......aku dok kontrol je hensem jangan bagi nampak.......pengalaman setahun di kemboja dengan makan mengadap kepala babi (bukan makan tengok je yer!!) tak dapat membantu.....almaklum pengalaman aku tu masa tahun2 hujung 90 an sekarang dah 2010 an dah lama tu dekat 13 tahun aku tak jumpa kepala babi goreng atas meja!!!


bila dah lapo giler ayahanda keluarkan plak satu fatwa (banyak fatwa bila melancong negara org ni!!) kalau bulan bintang tak nampak dekat singboard tengok je bulan bintang kat langit......he he selagi ada bulan bintang kat langit......makan sambil pejam je mata......adus!!!


aku ngan mr cool tengok je ler ayahanda yg mendakwa dirinya salah seorang bekas angota


kumpulan tersurat dan tersirat dari tanahair......dari geng 01 sampai la berapa banyak geng yg dia masuk....atas alasan senang nak berurusan dengan mana2 pegawai atau gengster2 yg terdapat di dalam malaysia.......dengan gaya macho dan ala2 taiko kami tengok dia makan dengan begitu selera sekali......nasik dengan berlaukkan ikan goreng serta ulam sambal belacan......aku?......rasa loya tak dapat diubat dah.......kira dapat duduk teman dia makan tu pun dah kira baik sangat........aku lapik dengan air soya tin yang tak mampu lagi untuk periksa labelnya halal atau tidak......

gambo ni selingan je.............


lepas makan2 tu ayahanda ajak kami untuk pusing2 pekan chumpon..... member yg lain tak dapat dikesan so kami pun singgah ler dekat satu kelab mlm (rumah ayam) berdekatan dengan hotel.......aku dok syak member2 yg lain pun ada kat situ sebab depa jalan kaki je......bila sampai kami disapa oleh satu ayam tua @ ibu ayam.......hai hansome.....kata ibu ayam tu.....aku pun sambut ler salam dia......hai grandmar......yer ler muka dia je dah macam nenek aku kat kg takan aku nak kata beutiful lady.......mini aku pun aku payah nak bodek takan dgn mak ayam aku nak puji2....dia pun jemput ler kami duduk dekat satu meja luar kaki lima.....sebenonya aku lebih selesa duduk luar dari dalam bar tu.......buat nya kene bom ke hapa .......tau2 keluo dalam suratkhabar malaysia seorang pemuda dari malaysia mampui didalam bar thailand......ish tak sangup aku.....

tetapi dengan bertemankan sorang ayahanda dari malaysia ni aku rasa tak ler kekok sembang dengan mak ayam ni........aku pun tanya ler dia.....wheres the other?.......(ayam lain ler) sebab aku tenmgor bar tu lengang.......mak ayam pun menjelaskan pada kami yg ayam2 lain dah habis di booking dan kalau ade pun seko dua telah beraksi diatas dengan orang2 dari malaysia.....aku pun tanya la .......malaysia macamna?......adakah sama dengan rupa fizikal macam kawan2 aku....dia pun angguk.......he he aku terfikir dalam hati......ini ler tujuan sebeno nak bawak laju2 n taknak singah mana2 rupanya nak mengejarkan pu*&%#@ bukan nak melancong tapi nak melencong.......heiii darah aku dah mula nak menyirap.....

2 comments:

Unknown said...

apa tergantung ni cputttttttttttttttttt...

selepas melalui apa????? @.@

P1E said...

sabo......banyak tulisan aku ilang gitu je....mau tak ilang mood.....