Monday, February 1, 2010

trip semalam


trip semalam( 30 hb jan 2010) merupakan trip paling poyo sekali.....ye le mr peter dari selayang tengok iklan baik punyer dalam mudah.com......aku plak kasi taruk gambo ikan merah n kerapu ...memang ler orang geram......biasa la niaga..... iklan musti ler kaw2....he he

mlm sebelum tu aku telpon rafe ...tokey bot tanyakan pasal jadual air....dah dia kata air kali ni besor sangat.....orang panggil ...air pasang keling.......yang kaum keling ni jangan lah marah plak atau nak berdemontrasi membantah istilah keling pada air pasang surut.......nak buat camana dah orang gelarkannya begitu......takkan nak jumpa dewan bahasa nak lucutkan istilah tu.....kalu macam tu segala nama keling terpaksa lah dicabut.....tg keling, kerling dan berapa banyak keling daaaaa........he he
belum apa2 si rafe dah bagi bot 24 kaki....dah ler tu tak de stearing......payah plak nak bawak......sampai selat mahang parking kat simpang 4.....duduk ler dekat 1 jam...seko duri je naik.......pindah plak kat sangkar no 2....pun payah nak gigit.....hanya beberapa ekor gelama je yg sudi menjamah makan....air punyer la laju......singgah plak di sangkar pancang 3.....pun sama....air terlalu laju batu no 8 yg aku pakai hanyut.....terpaksa parking sangkut sauh fleksibel pada kabel sangkar........dekat 1 jam lepas kene hujan lebat......parking plak dekat sangkar sg 5 .......disini dapat banyak jugak ler ikan duri sebeso lengan dinaikkan......si peter dah tak sabo nak naikkan ikan merah mintak plak ngan den berpindah ke l;ubuk lain.......nak tak nak pindah plak ke sangkar anjing(aku panggil sangkar anjing sebab banyak sangat anjing) .....disini pun ikan duri juga.......lepas berpusing2 dekat 1/2 jam aku ambik keputusan untuk parking diselat berhadapan north port.....lagi ler bangau....ader ler 1 jam......tak tahan dengan leteran si peter aku beralih plak di boya hijau......sebab si peter ni nak sangat air dalam.......dalam 1 jam umpan langsung tak dijamah......beralih pula di boya hitam.......kat sini peter dok asyik naikkan duri sambil berselang seli dengan leteran dia.....kalau bukan customer nak je aku tendang mamat cina ni masuk laut.....he he apa nak buat sabo je ler..........bila awan hitam dah kelihatan aku takutkan si peter n kawan2 dia .......alo kawan u orang tak mau balik ke ini ribut kijap lagi mau sampai ooooo.....manyak kuat ooo...termakan dengan provokasi aku mamat tu mintak aku cabut segera.....huh lega rasa kerana dapat balik awal........oleh kerana air pasang besar waktu tu aku terpaksa cilok n rempit ikut selat carey dan simpang sg taman laguna resort n selamat sampai di jeti sebelum ribut tiba .......he he biasa la tekong sambilan ni....kalau dah maleh mula la jalankan jarum provokasi.......nak balik awal punya pasal.......sampai dijeti ramai pemancing yg mengeluh sebab pulang dengan hasil yg kurang memuaskan..........aku?.....he he apa nak heran....ade ikan atau tidak....janji dapat upah bawak bot tu yg penting......keh keh keh

No comments: