Saturday, February 6, 2010

lain yg jemput yg lain pegi



malam tadi aku lepak2 kat gelanggang baru lian padukan dibawah c-fu ha......kebetulan minggu ni semua trip pancing aku kensel saat2 akhir jadi ada peluang ler untuk tengok gelanggang baru kengkawan. memang pada mulanya aku dapat jemputan untuk menghadiri majlis penyampaian peruntukan dari yb syukur untuk pertubuhan belia dun kuang terutamanya geng2 kuntau tekpi......

lebih kurang pukul 8 mlm aku ajak le orang rumah pegi sekali......tapi tak nak plak dianya.....alasan sebab nanti penat tunggu aku sembang ngan kengkawan sedangkan dia termanggu2 dengan anak2.......oleh kerana dia tengah berisi.....(ader budak ler)he he aku pun bekejor le ke tasik puteri untuk meninjau gelanggang tuan ha dan kuntau tekpi.......dah sampai je tasik puteri baru aku perasan pakai selipar sebelah lain2......la ini mesti kes gopoh gapah tadi sampai pakai selipar sebelah tak sama species ni.......firasat aku kalu dah jadi macam ni .....alamat tak dapat pi majlis rasmi la nampak gayanya, niat ada nak pi tapi keadaan dan suasana tak mengizinkan.........so aku terus pi gelanggang tuan ha kita dengan jalan langkah sumbang n songsang....he he

bila tengok depa berlatih maleh pulak aku nak ganggu.....dengan keadaan samar2 tu teringat plak masa ambik buah 7 hari dulu.......gelap2 je......suasana penuh romantik tinggal lagi tak de lilin.......kalu ade awek cun2 blajo sama mau ramai penuntut lelaki nak joint sama........he he bebudak sekarang nak bersilat pun kene ade penyeri gak........kalu dah pandai skit bleh le tunjuk awek2 tu selangkah dua......baru ada semangat nak pegi balajo setiap kali ada latihan.......sekarang ni awek2 pun dah tak minat blaja silat.....walaupun hari2 kat paper cerita kes ragut, rompak n rogol.......depa lebih minat nak blajo camana nak perbetulkan vokal.....intonasi, vibration, dan macam2 pasal menyanyi ni.......hasil promosi luar biasa arus media eletronik dan cetak di negara yang mendakwa islam serba serbi.......nak buat camana dah masyarakat suka gitu......kang kalu semua masyarakat nak karate 24 jam susah pulak nanti....he he

2 comments:

Unknown said...

c-put, aku follow posting ang dari awal lagi.

berdasarkan firasat dan gerak rasa aku, hang mmg perlu kahwin sorang atau 2 orang lagi...

go c-put. aku sokong hang!
bukanya apa, nak gak rasa makan kenduri bini no. 2 kawan2.. he he he

New Skool said...

ooo, ngumpat aku ya...