Wednesday, February 17, 2010

thailand kemboja pt3


pemandangan bandaraya bangkok waktu senja.....kami sampai lebih kurang pkl 7 ptg waktu malaysia

aku sebenonya dah tawar hati nak taip banyak2 sekarang bukan apa kerja tengah banyak......bila dah taip tiba2 connection hilng...tu yg frust......tapi demi pembaca2 blog yg setia nak tau pasal perjalanan hidup ayam ni(he he) aku teruskan jugak ler........

untuk lebih detail percakapan aku dengan mak ayam tu nanti biar aku saperate cerita ni dalam Mak ayam the series.....he he
selepas selesai sessi berdialog dengan mak ayam tadi kami ambil keputusan untuk balik.......ayahanda yg memang terkenal dengan berurusan dengan ayam2 ni pun nak muntah tengok dengan ayam dari chumpon ni.......dia merungut2 kerana katanya ayam thailand sekarang dah banyak expired.......banyak yg dah tua2 lepak belah selatan......katanya mungkin yg muda2 banyak berlonggok di daerah ramai pelancong seperti di phuket, pattaya dan bangkok.......dia berjanji untuk tunjuk pada kami ayam2 yang paling cantik seperti yg diwar2kan oleh kaki ayam dari malaysia........hingga ada kata2 pujangga hidung belang....kalau dah terkena ayam siam......alamat lupa mini di kg.......he he aku dengau je ler.......almaklum kami ni digelar makmum ikut je ler......pakej melawat ayam2 belah malam ni singkat sebab rezeki kami jumpa banyak ayam2 tua.....so ia bukanlah sesuatu yg boleh dikatakan indah tetapi lebih kepada pengalaman ngeri.......ngeri sebab muka2 depa seperti yg ada seperti dalam gambar pt2......kalau korang kata lawa alamat menang someting wrong ler pada korang.....
sampai dihotel aku n mr cool berebut basuh baju.....yer ler kami dibenarkan bawa baju 2 helai je...satu pakai dan satu lagi untuk esok......bila dah pakai siang mlmnya kene basuh plak n jemur bagi kering......sambil2 basuh tu aku n mr cool ngomel ler (ngumpat) pasal trip yg kami ikut ni......aku dah nampak bahawa trip kali ni bukanlah sangat nak melancong tetapi lebih kepada melencong dan mencari kepuasan ayam2 disepanjang perjalanan.......perjalanan dari kl ke kemboja hanya alasan atau lesen pada mini2 di rumah......sebenarnya maksud dari perjalanan tersebut lebih kepada memuaskan nafsu yg menjurus kepada penyakit berbahaya seperti aids dan siplis........nak tegur depa nanti kene marah plak ...almaklum kita ni makmum @ penumpang......
lepas abih basuh baju aku turun sekali lagi ke bawah untuk beli mee maggi cawan....perut dah tak tahan.......bak kata ayahanda biar tak dapat puk#%$ janji dapat makan........bila balik bilik tengok dah ada pizza panas yg dibeli oleh org lama......aku bedal 2-2 pun perut lapo lagi....ye ler perut ni aku ajar dia makan nasik selama ni......takat masuk pizza sepotong ngan mee cawan mana cukup.......camana pun selepas sendawa 2-3 kali aku tertidur jugak sambil mendengar ngomel dari mr cool.....mr cool ni memang cool....sebab aku kata cool dia ni nampak warak.....bujang lagi dan dah pergi haji......dulu orang susah terpaksa berhenti belajar di jepun semata2 nak sara adik beradik belajar. sekarang ni ler dia senang skit lepas grad ijazah jurusan masak-memasak dari uitm.........beruntung aku dapat member macam ni sepanjang perjalanan menempuh ujian melawan nafsu batin.......so saling ingat mengingat.....camana pun aku tau ini sebenonya perancangan Allah .........dia nak pelihara kita.......niat dari awal lagi aku berdoa minta diselamatkan zahir batin........dan rezeki aku jumpa ayam2 kebanyakkannya menjijik dan meloyakan berbeza dengan kengkawan lain yg katanya muka biar tak cantik tapi servis baik.........lantak korang ler.........sendiri mau ingat aids dan siplis tak mengenal mangsa......he he

No comments: