Monday, February 8, 2010

sambungan thailand kemboja pt1



kami sampai di tol jitra dalam pkl 3.32 am masa tu perut aku dok lapar lagi.....pegh pasal apa la dengan perut aku ni masa nak jalan jauh ni asyik meragam nak makan je.......banyak sangat cacing dalam perut kot atau aku dok bawak barang macam2.....pendamping pun kedarah sama kot?......he he singah di petronas sambil pekena meege cawan plak.....bukan aku sorang rupa2 yg lain pun ngadu lapar......jadi kami makan ler beramai2 meege tepi jalan dekat stesyen petronas jitra.....


tiba di rumah lan (adik orng lama) diperlis sekitar jam 4.30 pagi.......masing2 maleh nak cakap sangat......lan pun macam dah tau kami ni mengantuk kerana perjalanan mlm terus dia bagi bantal untuk tidur ramai2 ditingkat bawah......rumah lan ni kire beso jugak lah......maklumlah kontraktor hawa dingin yg berjaya di n perlis......sambil2 nak lelapkan mata tu aku dok tenung2 gak plaster syiling rumah dia yg macam istana .......bila la aku nak dapat rumah macam ni fikir aku.......ah kalau rumah cantik tidur tak lena tak guna jugak......sambil dok berangan tu terlena jugak akhirnya......

pagi tu kami bangun agak lewat dari jadual.......matahari dah naik dah.....lebih kurang pukul 9.00 pagi...... subuh kemana jamak kemana..........dalam dok siap2 tu org lama kata kami kene tunggu tuan rumah siapkan sarapan dulu.......ikut jadual kami kene gerak dalam pkl 8.00 selewat2nya tapi bila dah sampai rumah orang ni tak bleh ler main cabut gitu....apa pulak kata orang nanti......dah tumpang tido.....takkan nak main cabut gitu jer.......sambil dok menunggu tu kami semak2 le laluan yg bakal ditempoh ke thailand nanti.......bapa orang lama juga mempunyai pengalaman travel ke thailand memberi tip2 kepada kami sepanjang perjalanan nanti.....oleh kerana aku ni tak pernah sampai thailand ......cerita yg dia bagitau tu langsung tak dapat dibayangkan........
1 jam tu menunggu rasa berbaloi gak dengan sarapan pagi yg aku rasa heavy juga........dengan hidangan nasik lemak, nasi berlauk, nasi kerabu n cucoq serta kuih lepat pisang jualan pagi disekitar kg........aku pun apa lagi.........pulun takat mana boleh masuk.....he he rezeki jangan ditolak.......selesai pekena nasik dua bungkus masing2 bergerak ke kereta dengan penuh bersemangat.......sebelum tu aku dok pesan nak masukkan duit lebih dalam maybank...bukan apa aku dah terbawak banyak sangat duit ringgit.......nak tukar kat sana takut rugi plak........baik aku bawak duit bath dan dollar tak le teruk sangat nanti sebab duit dollar laku dimana2 negara terutama di kemboja.......begitu besar pengaruh amarika ni dalam dunia ni yer......

2 comments:

Unknown said...

cputttttttttttttttttttttt...!!

cepat la sambungggg..

semangat ni!!!

P1E said...

saba .....pelan2 hang ni gelojoh sangat ler.....he he