Monday, January 11, 2010

Anak buah kahwin




sabtu lepas 9 hb jan 2010 sorang anak buah zuan (anak angah) kawin ngan pasangannya sri dari johor.........dengau2nya orang kaya.....bertuah ler badan kalau ikut adat ni.....tapi kalau ikut pengalaman dan pendapat yang dah dekat separuh abad ni (aku ler)....lagi susah komdian hari.....kerana pak mertua ada standard and creteria yang cukup tinggi untuk pastikan menantu memberi kebahagiaan pada anak tunggal dia......kalau tak dari segi material....sekurang2nya dari segi emosi atau spiritual.....anak buah aku ni plak orang muda.........panas baran.......keje takat pegawai bank je.......bleh ke...he he....lantak korang ler nanti dah duduk sama pandai2 korang ler.......aku dulu cam tu jugak......bodo n cetek ilmu....sekarang je perasan dah ader ilmu......ilmu putar belit kot....he he
masa majlis tu macam2 dengau gosip itu-ini.......aku maleh nak layan sangat....sebab niat ati nak tolong takat mana mampu........bila dengau yang itu tak suka yang ni....yang ni nak pulau yang tu....lantak korang jugak ler......aku maleh nak campur urusan pulau memulau atau benci bin nyampah ni.......takat mana bleh sembang aku sembang......dah tak de modal nyembang aku balik usik mini .....ader gak pahala....he he majlis memang grand n happening ler......almaklum ala barat




lepas abih majlis satu hal lagi....ingat dah abih dah masaalah.....siap lagi drama swasta plak.....siap tangkap nangis lagi....ingat pengantin yang nangis sebab @#$......he he rupa2nya adik bongsu aku ni dah salah paham ngan kak ipar aku.......lantak korang jugak ler.......sorang nak particular sangat....soarang lagi nak jadi kedekut......bila bertemu.....cantek ler.....


aku?......biasa ler buat2 sibuk tangkap gambar.....ambik dari position n angle mana yang patut.......bila tengok lighting rasa kureng plak.....almaklum kemera semi digital aku ni bukan brandad pun......tak branded pun dekat riban jugak ler......flash kalau dah built-in dengan camera memang imej tak dapat yg cantik compare dengan camera canon atau nikon.......alah tak pandai amik senang citer....he he

camana pun aku syukur jugak le sebab majlis tu selamat ......n sampai matlamat......apa nak bising2?......he he yang best nya yang gado2 ni mereka2 yang ngaku ngaji tinggi2.....ijazah n degre je buat lapik bantal tinggi dia.....tapi IQ N EQ macam budak tadika......... keh keh...sdap btul kutuk orang.....ni yang dikatakan ilmu bleh jadi fitnah kalu tak nak guna.......tapi tak bleh kata gak sebab depa ni memang ade degree tapi bukan dalam bidang sosial atau kemasyarakatan....atau bidang tasauf dan akhlak.......masing2 hanya menjurus kepada cmana nak audit barang mati n nak deliver modul peringkat sekolah je.......tak bleh salahkan depa......lain ler depa ni mahir n gradued bidang komunikasi........aku?......lagi ler apa pun tarak.......spm kantoi sib baik dapat keje gaji dekat 5K.......itu pun jenuh mintak orang tua doa bebagai.........pepandai jer nak ngata orang.....he he



No comments: