Tuesday, January 19, 2010

mesyuarat pusat


hari ni ade mesyuarat pusat .........so dlm 8.30 aku pun bergegas le ke bilik mesyuarat.........apa2 hal kene lapik dulu perut sib baik aku dah bedal nasik goreng mini masak kat rumah sebelum pegi kerja......sebab dah tau mesyuarat ni kalu tak kene gaya berlanjutan hingga melepasi waktu rehat jam 10.00........
dan jangkaan aku betul.......mesyuarat yang suasananya macam taklimat melangkau hingga pukul 11 pagi........apataknya.......masaalah yang tersimpan bertahun2 baru nak keluo........nak dapatkan mesyuarat pusat sebulan payah sekali ......n kalau mesyuarat sekyen setahun boleh bilang dengan jari. perkara ni aku tak heran kerana.........mesyuarat di pihak atasan dianggap penting dalam memandu dasar serta aktiviti sesuatu organisasi......tetapi mesyuarat dipihak bawah juga penting kerana sewaktu menjalankan aktiviti untuk melaksanakan dasar akan terdapat masaalah2 yang akan berbangkit dan terkait sewaktu nak impliment........ha ha yang ni aku tak nampak ada keprihatinan dari pihak atasan (bagus ler kalau korang terbaca) untuk menyelesaikan sesuatu isu bagi menjayakan misi dan dasar organisasi.......(sapa la aku nak tegor korang pihak pentadbiran) so masaalah yang timbul hanya dilihat sebelah mata je ler......atau lebih senang tutup sampah dibawah carpet........lama2 dah tak boleh disembunyikan .......tau2 meletup.....padan dengan muka aku sekali.....dan yang menjadi mangsanya juga adalah pegawai2 diperingkat bawah.......atas alasan tidak mengemukakan masaalah lebih awal, tak tau merancang, tidak cekap dalam berkomunikasi dan segala macam alasan yang lebih menunding jari kearah kami...(sapa suruh tak nak blajo pandai2).....la ni kene buli atau jadi punching beg je ler........apa pun masaalah yang diutarakan bak menyiram air di daun keladi atau hanya hembusan bayu di tiup angin je ler..........bos plak muka nampak serius je.......komdian konon2 catat ler apa yang patut ....tapi dah tau dah.....tu semua lakonan jer.........kesian......bayo gaji mahal2 , elaun bebagai hanya buat lakonan pada pegawai bawah je.......ni macam era fazira tak leh carik makan lepas ni .......
dan oleh kerana aku ni jugak peminat ramalan jayabaya, teori harunyahya, teori konspirasi dajjal dan segala macam hadis serta firman yang berkait dengan sikap pemimpin ni...... ........so aku senyum je ler.........buat apa nak emosional sangat.........angap ler tu semua hanya permainan, ujian, .......tipuan semata-mata. bak kata orang arif dunia ni tempat lakonan dan penipuan........he he dan aku pun tambah ler ayat .......hanya orang yg pandai menipu jer le yg bleh hidup kat dunia atau menguasai dunia........yang tak menipu n tak pandai berlakon akan jadi mangsa........kesian ler meraka yg tak de bakat berlakon kat pentas dunia ni yer..............

No comments: