Sunday, January 17, 2010

letih Vs Semangat


hari ni rasa letih btul......mungkin mlm tadi tidur tak berapa lena.......biasa bab tidur tak lena ni orang dilamun cinta je.....tapi aku kalu tak lena kerana tak mendapat cinta......he he he.......camana nak lena.....anak kiri kanan nyusup tangan ......napa la anak2 aku ni tidur tak reti diam......yang sorang tangan suka nyusup bawah badan ....yang sorang lagi suka taruk kaki kat muka.......kebetulan plak kawasan rumah aku ni tak hujan walhal hujan punyer la lebat kat kl dan kepong........agaknya kurang orang2 soleh kut kat area rumah aku ni.....he he


entah camana walau letih ke hapa tapi bila berhadapan dengan student aku akan jadi semangat tiba2.....ini bukan dimaksudkan profesional atau apa........dia macam lebih bersifat otomatik.......entah tak tau kenapa......agaknya ini jugak yg berlaku pada penghibur atau penyanyi profesional.......bila depan penonton depa akan perform kaw2.....demi kepuasan peminat tanpa sedar yg masaalah didalam diri, sakit, keewangan, kematian, kecewa dan seribu satu beban yang hilang bila berdepan dengan penonton.........aku tak le kata profesion aku cam tu tapi bila berada je dalam kelas.........segala beban n masaalah akan hilang.......masa tu gear otomatik akan masuk sendiri dan terasa yang aku dah jadi orang lain.......bukan seperti orang yg dikenal di luar kelas......seorang pemalu, rendah diri(perasan ler tu), low profile dan banyak ler lagi yang low nya berbanding bila aku berada dalam klas.......jangan salah fakta nak berdebat ngan aku kalau tidak aku pancung tak bertanya.......entah mana datang idea atau program yg terlintas bila berhadapan ngan student ni.........walaupun depa ni ade gak background tecknikal atau hal2 yg melibatkan sains.........


itu semua aku anggap adalah kurniaan dari Allah semata2.....esok lusa mungkin akan ditarik........yg penting jangan taksub atau riak........amanah yang diberikan kena sampaikan.......sampai masa amanah tu juga akan ditanya.........dan aku cuba sedaya upaya untuk laksanakan........dosa pahala biar allah sahaja yang tentukan.....

No comments: